Saturday 22 June 2013

Set Pilihan Ibu Bijak. Ibu Bijak Anak Pun Bijak!!!


TAHUKAH ANDA??

Kanak-kanak berkembang mengikut jangkamasa tertentu. Biasanya ia mula bertatih pada usia 8-12 bulan dan berjalan dari usia 10-15 bulan.

(Jika kanak-kanak itu masih tidak boleh berdiri di usia setahun, haruslah membawa berjumpa dengan pakar paediatrician untuk mendapat nasihat).

Untuk berjalan, kanak-kanak dikawal oleh dua sistem di dalam otaknya yang dikenali sebagai sistem perasa (sensory) dan sistem motor (otot pergerakan). Penglihatan dan perimbangan kanak-kanak ini akan mengawal pergerakan kaki dan cuba mengekalkan kedudukan dan imbangan bila berjalan.

Apabila kanak-kanak itu semakin membesar, perubahan fizikal amat ketara – kaki bertambah panjang, bahu semakin melebar dan kepala semakin mengecil secara nisbah berbanding dengan badan- menyebabkan kanak-kanak itu mudah mengimbangi badan ketika berdiri dan berjalan.

Untuk berjalan, kanak-kanak itu perlu berlatih, iaitu berdiri dan dan melangkah perlahan-lahan. Dengan itu ia merangsangkan secara tidak langsung perkembangan otot (motor) dan perasa (sensori).

Sebagai ibu bapa prihatin, pasti inginkan anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.

Di sinilah pentingnya pengambilan vitamin anak2... Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan zat dan nutrien yang penting dalam pertumbuhannya. Contohnya protein untuk tumbesaran, kalsium untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat dan sihat, DHA untuk perkembangan otak dan mcm2 lagi...

MEAL SHAKES
* Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
* Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
* Rendak lemak dan rendah glisemik
* Sumber protein dan kalsium
* Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
* sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetatpi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua

Nota : Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

KELEBIHAN OMEGA GUARD SHAKLEE UNTUK KANAK-KANAK
Omega guard ialah minyak ikan terbaik dunia yang menggunakan penyulingan molekul 3 peringkat yang sangat eksklusif di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya.

- Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak
- Yang sering demam, selsema, batuk serta jatuh sakit.etc athma, eczema
- Memperkuatkan sistem imunisasi badan
- Mereka yang mengalami masalah berat badan
- Membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin
- Omega-3 akan meningkatkan hormone Leptine yang mengawal selera makan = kurang makan dan sentiasa kenyang
- Sering alami masalah kesihatan
- Batuk berkahak, selesema yang berterusan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...